Vizitky

Tisk vizitek je jedním z nejčastějších zadání, která do tiskárny dorazí. Ne vždy a ne všude však bude zadavatel s výsledkem spokojen. Při tisku vizitek je nutné dodržovat několik pravidel a důkladně si promyslet postup prací, aby vizitky skutečně odpovídaly Vašemu přání.

Pouzdro na vytištěné vizitkyPodle objemu tisku vizitek je vhodné zvolit digitální nebo ofsetový tisk vizitek. Pro větší náklady vizitek je určitě výhodnější zvolit metodu ofsetového tisku, naopak pro menší náklady vychází výhodněji digitální tisk.

Dalším velmi důležitým faktorem, na který je třeba při zadání tisku vizitek dbát, jsou správná tisková data. Díky našim zkušenostem v oboru jsme schopni dokonale poradit našim zákazníkům a i s nepřesným zadáním máme dostatečnou trpělivost.

Vizitka se stala nedílnou součástí našeho života a i přes rozsáhlé využívání moderních prostředků má stále své opodstatněné využití.

Pokud máte logo, s nímž jste spokojeni, měli byste mít také dořešen celý vizuální styl a korporátní identitu. To znamená, že v souladu s logem či grafickou značkou (s jeho tvary, barvami, typografií…) byste měli používat jednotný styl, pomocí kterého komunikujete se svými partnery. To platí nejen o vizitkách ale též o firemních tiskovinách, webu, propagačních předměrech atd. Finanční náklady, které jsou spojeny s vytvořením jednotného vizuálního stylu, sice nejsou zanedbatelné, ale mnohonásobně se vám vrátí.

Vizitky rozdělujeme podle jejich obsahu a provedení na několik druhů:

  • Vizitky osobní (soukromé)
  • Vizitky firemní – podnikové
  • Vizitky pro účely diplomatické atd.

Velikost vizitky se liší podle zvyklostech v různých zemích. Standardem bývá 6 x 9 cm, ale také 5 x 9 cm, 5,5 x 9,5 cm nebo formát 4,5 x 8,5 cm. Vizitky používané ve Velké Británii a skandinávských zemích mívají obvykle formát menší (4 x 7,5 cm).

Osobní vizitky

Firemní vizitky jsou často strohé a neosobní. Osobní vizitky jsou naproti tomu originální, nápadité, hodí se k vám a obsahují přesně ty informace a grafiku, které si určíte. Zkrátka můžete popustit uzdu fantazii a navrhnout vizitku tak, aby vystihla a reprezentovala přímo vás. Osobní vizitku využijete, ať už pracujete jako freelancer, nebo zkrátka jako doplněk v běžné komunikaci. V dnešní době je stále častější uvádět na osobních vizitkách adresu či uživatelské jméno na sociálních sítích, díky čemuž se snadněji spojíte se svými známými.

Firemní vizitky

Tento druh vizitek představuje osobu jako zaměstnance nebo představitele určité firmy či instituce. Vedle údajů o osobě (jméno a příjmení) obsahují tyto vizitky vždy označení instituce, její adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, webové stránky firmy a další údaje. Název firmy by měl odpovídat označení v podnikovém rejstříku.

U jména musí být vždy uvedena funkce či pracovní zařazení. Čím vyšší funkce v hierarchii úřadu, firmy či instituce, tím méně údajů (jako je fax, telefon) vizitka obsahuje. Na těchto vizitkách se nikdy neuvádí soukromé údaje, jako bydliště, telefon domů atd.

Pro správnou firemní (ale i osobní) vizitku platí základní známé pravidlo, že méně znamená více. Nesnažte se proto za každou cenu na Vaši vizitku dostat všechny údaje o Vás a Vašich produktech, případně službách.